לקוחות יקרים,

הנדון: הנחיות המוסד לביטוח לאומי בעקבות הסגר השלישי

מעסיק שנאלץ לפטר עובדים או להוציא עובדים לחל"ת ראשון או חל"ת חוזר לתקופה של 14 יום לפחות - צריך לבצע 2 פעולות:

1. לדווח למוסד לביטוח לאומי על העובדים שעבודתם הופסקה. להנחיות בנוגע לאופן הדיווח על עובדים שעבודתם הופסקה לחצו כאן

2. ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה.

מי שפוטר בעקבות הסגר השלישי או הוצא לחל"ת לתקופה של 14 יום, צריך לעדכן את המוסד לביטוח לאומי על הפסקת עבודתו, על מנת לבדוק את זכאותו לדמי אבטלה.

חשוב להדגיש כי המצב התעסוקתי של העובד אמור להיות מעודכן לאחר הדיווח של המעסיק או המעסיקים על הפסקת העבודה, אך בכל מקרה העובד חייב לבדוק את מצבו התעסוקתי בטופס הדיגיטלי ולתקן אם יש טעות. יש לזכור כי הטופס הדיגיטלי אינו כולל עצמאי שכלול בתוספת הראשונה של צו סיווג מבוטחים.

לעובד שתובע דמי אבטלה - באחריותו לדווח על הפסקת העבודה בלשכת התעסוקה (למעט אם המעסיק דיווח על פי ההוראות באתר לשכת התעסוקה).

לטופס הדיגיטלי - עדכון מצב תעסוקה לחצו כאן

לטופס תביעה לדמי אבטלה דיגיטלי לחצו כאן

למידע מפורט באתר הביטוח הלאומי על הפעולות שיש לבצע לחצו כאן


המוקד לתמיכה במעסיקים נועד לבירורים בעניין הדיווחים הקשורים למשבר הקורונה: טופס 100, קובץ הפסקת עבודה וקובץ ביטול/סיום חל"ת.

מספר הטלפון של המוקד הוא 02-5393722 בשעות 8.30 עד 13.00 בימים ראשון עד חמישי.


בברכת בריאות איתנה לכולנו,

מלול ושות' – רואה חשבון